bohoboco

Nieczęsto zdarza się, by polska marka modowa zdobywała popularność za granicą. Jednak w tym przypadku chodzi o firmę, której ubrania z przyjemnością noszą liczne polskie gwiazdy. Najwidoczniej nie bez powodu. Co takiego wyjątkowego ma w sobie marka Bohoboco? Być może odpowiedź kryje się w jej historii.

 

Marzyciele z Mokotowskiej

Markę Bohoboco stworzyło dwóch kreatywnych młodych ludzi, którzy w 2009 roku wystartowali ze swoimi projektami. Pojawili się podczas pierwszej edycji łódzkiego Tygodnia Mody. Wtedy nie było jeszcze nazwy, a jedynie sukienki, które powstały w pracowni, założonej wcześniej przez tych dwóch marzycieli.

Wspólną pracę zaczęli trochę wcześniej, gdy stworzyli swoją pierwszą małą pracownię przy ulicy Mokotowskiej w Warszawie. Kamil Owczarek i Michał Gilbert Lach wpadli wówczas na ciekawą koncepcję biznesową. Okazała się strzałem w dziesiątkę.

 

Pierwsze własne projekty

Początek ich współpracy opierał się na zakładzie, który wykonywał profesjonalne poprawki krawieckie. Jednak ich klientami nie byli zwykli przechodnie, a duże sklepy z modną odzieżą, które odsyłały do nich ubrania, wymagające przeróbki. Owczarek i Lach zatrudniali wówczas dwie krawcowe, które tak szybko radziły sobie ze zleceniami, że właściciele zakładu zaczęli zastanawiać się nad zagospodarowaniem ich pozostałego czasu. Postanowili, że sami zaprojektują sukienki i zlecą ich uszycie pracownicom.

 

Nowojorskie inspiracje

Sukces na Tygodniu Mody, podczas którego udało się sprzedać większość kolekcji, sprawił, że oszołomieni projektanci postanowili zmienić profil firmy. Skoro ich własne projekty podobały się klientkom, nie warto było poprawiać czyichś ubrań. Zaczęli szukać inspiracji i nowego lokum, na większą pracownię. Tak powstał pomysł na własną markę, którą dziś znamy jako Bohoboco.

Sama nazwa powstała podczas wyjazdu do Nowego Jorku. Jak twierdzą jej twórcy „przyszła do nich sama”. To właśnie Nowy Jork jest tą stolicą mody, która najbardziej inspiruje polski duet. Cenią w nim kosmopolityczną awangardę, którą ubierają w formę, poddającą się jedynie ich własnej wyobraźni.

 

Przez media do sławy

Już w 2012 roku w sukienkach Bohoboco zaczęły się pojawiać gwiazdy. Aktorka i piosenkarka Patrycja Kazadi wystąpiła w ich kreacji na gali Wiktorów, zaś aktorka i prezenterka Anna Wendzikowska, na imprezie charytatywnej „Serca w modzie”.

Media modowe pokochały Bohoboco, w ślad za nimi poszło też wiele czasopism opiniotwórczych. Przełożyło się to na długą listę gwiazd, które zdecydowały się na noszenie kreacji tego duetu. Wśród nich znalazły się Małgorzata Kożuchowska, Anna Lewandowska i Jessica Mercerdes.

 

Nie tylko modne sukienki

W 2016 roku Owczarek i Lach wystartowali z marką Bohoboco Perfume. Odniosła ona spory sukces za granicą.

Co ciekawe, marka Bohoboco ma też na koncie współpracę z siecią Biedronka. I to dwukrotną. W latach 2015 i 2018 klienci tej sieci mogli kupić specjalnie na tę okazję zaprojektowane komplety pościelowe. Projektanci dołączyli w ten sposób do sporej grupy topowych polskich designerów, którzy opracowywali specjalne kolekcje dla Biedronki.